Η παρουσία του δικαίου Συμεών και της Προφήτιδος Άννης (στην Υπαπαντή) φανερώνει και μιά άλλη πραγματικότητα, ότι δηλαδή, αυτοί ήταν το λογικό ζεύγος τρυγόνων που υποδέχθηκε τον Χριστό, όταν ανέβηκε στον Ναό. Έτσι μαζί με το άλογο ζεύγος τρυγόνων, το ʼγιον Πνεύμα έστειλε και πνευματικό και πνευματέμορφο ζεύγος τρυγόνων, τον Συμεών και την ʼννα.
Αυτό φανερώνει, κατά τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά, ποιοι και πως πρέπει να είναι αυτοί που πρόκειται να δεχθούν τον Χριστό. Η ένωση με τον Χριστό προϋποθέτει ανάλογο βίο. Ο Συμεών ήταν δίκαιος και δεν μνημονεύεται αν είχε δεχθή προηγουμένως την έγγαμη ζωή, ενώ η Άννα μετά τον θάνατο του συζύγου της, ζούσε την ευλογία της χηρείας, είχε άμωμο και καθαρό βίο.
Η σωτηρία του ανθρώπου δεν εξαρτάται από το είδος του βίου που εκλέγει κανείς, δηλαδή γάμο ή παρθενία, αλλά από τον τρόπο της ζωής, από την σχέση που έχει με τον Χριστό
Εν Χριστώ ζωή είναι η παρθενία κατά Χριστόν ή η συζυγία ή θεόσδοτη, όπως λέγει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς. Μάλιστα σε ομιλία του στην εορτή της Υπαπαντής κάνει μεγάλη αναφορά στο τι κακό προξενεί η πορνεία, και ότι δεν μπορεί ο άνθρωπος να έχη σχέση με τον Χριστό, όταν πορνεύη. Χρειάζεται σταύρωση της σάρκας μαζί με τις επιθυμίες της.
Η σωτηρία του ανθρώπου δεν εξαρτάται από το είδος του βίου που εκλέγει κανείς, δηλαδή γάμο ή παρθενία, αλλά από τον τρόπο της ζωής, από την σχέση που έχει με τον Χριστό. Και στην μία και στην άλλη περίπτωση απαιτείται παρθενία και σωφροσύνη. Σε αυτό κατευθύνει η μυστηριακή και η ασκητική ζωή, σε αυτόν τον τρόπο ζωής οδηγεί τον άνθρωπο ο Θεάνθρωπος Χριστός.
Απόσπασμα από «Οι Δεσποτικές Εορτές-Εισοδικό στο Δωδεκάορτο και την Ορθόδοξη Χριστολογία», Μητροπολίτου Ναυπάκτου Ιεροθέου Βλάχου, Ιερά Μονή Γενεθλίου της Θεοτόκου (Πελαγίας), 2008