29 Ἰουνίου
|
|
Οἱ πρωτοκορυφαῖοι Ἀπόστολοι Πέτρος καὶ Παῦλος. Ὁ Πέτρος καταγόταν ἀπὸ τὴν Βηθσαϊδὰ τῆς Γαλιλαίας καὶ ἦταν γιὸς τοῦ Ἰωνᾶ, ἀδελφὸς τοῦ ἀποστόλου Ἀνδρέα τοῦ Πρωτοκλήτου καὶ ἦταν ψαράδες στὴ λίµνη Γενησαρέτ. Εἶχε νυµφευθεῖ στὴν Καπερναούµ, ὅπου ἔµενε οἰκογενειακά, µαζὶ µὲ τὴν πενθερά του. Ψαρὰς στὸ ἐπάγγελµα, ἦταν τύπος αὐθόρµητος, ὁρµητικός, καὶ τὴν ζωή του κοντὰ στὸ Χριστὸ τὴν µαθαίνουµε ἀπὸ τὰ τέσσερα Εὐαγγέλια, ἐνῷ τὴν ἀποστολική του δράση, ἀπὸ τὶς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων. Ἔγραψε καὶ δυὸ Καθολικὲς Ἐπιστολές, µέσα στὶς ὁποῖες νὰ τί προτρέπει στοὺς χριστιανούς: «Νήψατε, γρηγορήσατε· ὁ ἀντίδικος ὑµῶν διάβολος ὡς λέων ὠρυόµενος περιπατεῖ ζητῶν τίνα καταπίῃ». Δηλαδὴ ἐγκρατευθεῖτε, γίνετε ἄγρυπνοι καὶ προσεκτικοί. Διότι ὁ ἀντίπαλος καὶ κατήγορός σας διάβολος, σὰν λιοντάρι ποὺ βρυχᾶται, περιπατεῖ µὲ µανία καὶ ζητάει ποιὸν νὰ τραβήξει µακριὰ ἀπὸ τὴν πίστη γιὰ νὰ τὸν καταπιεῖ. Μετὰ τὴν Ἀνάληψη τοῦ Κυρίου, ὁ Πέτρος, δίδαξε τὸ Εὐαγγέλιο στὴν Ἰουδαία, στὴν Ἀντιόχεια, στὸν Πόντο, στὴν Γαλατία, στὴν Καππαδοκία, στὴν Ἀσία καὶ τὴν Βιθυνία. Κατὰ τὴν παράδοση (ποὺ σηµαίνει ὅτι δὲν εἶναι ἀπόλυτα ἱστορικὰ διασταυρωµένο) ἔφτασε µέχρι τὴν Ῥώµη, ὅπου ἐπὶ Νέρωνος (54-68) ὑπέστη µαρτυρικὸ θάνατο, ἀφοῦ τὸν σταύρωσαν χιαστί, µὲ τὸ κεφάλι πρὸς τὰ κάτω. Ὁ δὲ Παῦλος γεννήθηκε στὴν Ταρσὸ τῆς Κιλικίας καὶ στὴν ἀρχὴ ἦταν σκληρὸς διώκτης τοῦ χριστιανισµοῦ. Ὅµως, µὲ θαῦµα γνώρισε τὸ Χριστὸ καὶ ἔγινε ὁ µεγαλύτερος κήρυκας τοῦ Εὐαγγελίου, θυσιάζοντας µάλιστα καὶ τὴν ζωή του γι᾿ αὐτό. Ὀνοµάστηκε Ἀπόστολος τῶν Ἐθνῶν, καὶ τὴν ζωὴ µὲ τὶς περιπέτειές του θὰ τὰ δεῖ κανείς, ἂν µελετήσει τὶς Πράξεις τῶν Ἀποστόλων, ἀλλὰ καὶ τὶς 14 Ἐπιστολές του στὴν Καινὴ Διαθήκη. Ὁ Παῦλος θέλει κάθε χριστιανός, ὅπως καὶ ὁ ἴδιος, νὰ αἰσθάνεται καὶ νὰ λέει: «ζῶ δὲ οὐκέτι ἐγώ, ζῇ δὲ ἐν ἐµοὶ Χριστός». Δηλαδή, δὲ ζῶ πλέον ἐγώ, ὁ παλαιὸς ἄνθρωπος, ἀλλὰ ζεῖ µέσα µου ὁ Χριστός. Καὶ ἀκόµα, «τὰ πάντα καὶ ἐν πᾶσι Χριστός». Νὰ διευθύνει, δηλαδή, ὅλες τὶς ἐκδηλώσεις τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς µας ὁ Χριστός. Ὁ ἀπόστολος Παῦλος ὑπέστη µαρτυρικὸ θάνατο (χωρὶς αὐτὸ νὰ εἶναι ἀπόλυτα διασταυρωµένο) δι᾿ ἀποκεφαλισµοῦ στὴ Ῥώµη. Μνήµη πάντων τῶν ἐν Λέσβῳ Ἁγίων. Ὁ Ἅγιος Κύριλλος, µάρτυρας. |
Τό Συναξάρι εἶναι ἐπιλογή κειμένων ἀπό τό «ΑΓΙΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ» τοῦ κ.Χρ.Τσολακίδη
|