Home ΑΡΧΕΙΟ ΑΡΘΡΑ Fortnite: Το παιχνίδι «μάστιγα» στο διαδίκτυο – Τουλάχιστον 20 θύματα

Fortnite: Το παιχνίδι «μάστιγα» στο διαδίκτυο – Τουλάχιστον 20 θύματα

502

Fortnite… Τι είναι αυτό; Ένα διαδικτυακό παιχνίδι. Τι κάνει αυτό το παιχνίδι; Ωθεί τους εφήβους ή και τους μικρότερους παίκτες, στη βία και στο σεξ! Παρόλα αυτά, είναι το πλέον δημοφιλές παιχνίδι στον κόσμο, για έναν απλούστατο λόγο. Καθηλώνει για ώρες τα παιδιά μπροστά στην οθόνη και οι γονείς έχουν τον χρόνο να κάνουν… ό,τι τέλος πάντων επιθυμούν, δίχως να… χάνουν τον χρόνο τους με… παιχνίδια, ή ψυχαγωγία ανηλίκων. Η τακτική αυτή, όμως, έχει ολέθριες συνέπειες. Διότι η ώθηση των νέων στη βία και στο σεξ αποτελεί, όπως αποδεκνύεται, το πρώτο βήμα επικινδυνότητας. Το δεύτερο εγκυμονεί πολύ μεγαλύτερους κινδύνους, καθώς τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή, μέσω του παιχνιδιού και για τις ανάγκες του παιχνιδιού, με άτομα που έχουν… άλλους σκοπούς. Σύμφωνα με την παγκόσμια υπηρεσία που παρακολουθεί το διαδίκτυο και τις συμπεριφορές εντός του εικονικού αυτού κόσμου, πάνω από 20 περιπτώσεις σεξουαλικά κακοποιημένων παιδιών συσχετίζονται με το Fortnite και η λίστα μόλις άρχισε να συμπληρώνεται…

Η… άλλη διάσταση του Fortnite, το οποίο είναι αρκετά διαδεδομένο και στην Ελλάδα και ιδιαίτερα σε παιδιά που πηγαίνουν ακόμα Δημοτικό και δη σε αγόρια, αποκαλύφθηκε με την περίπτωση ενός άντρα από τη Φλόριντα των Ηνωμένων Πολιτειών, ο οποίος εντοπίστηκε, συνελήφθη και κατηγορήθηκε για σεξουαλική κακοποίηση ενός 17χρονου κοριτσιού, το οποίο προσέγγισε και σχετίστηκε μαζί του μέσω του διαδικτυακού παιχνιδιού.

Ο εθισμός που προκαλεί το Fortnite είναι ανεξέλεγκτος. Δεν πρόκειται για challenge game τύπου «Μπλε Φάλαινα», αλλά για ένα πολυδιάστατο παιχνίδι αποστολών, που εντός του σχεδιασμού του περιλαμβάνονται πολλά και διαφορετικά είδη παιχνιδιών, στα οποία, όσο προχωράς, τόσα οφέλη αποκομίζεις. Με άλλα λόγια, πρόκειται για ένα παιχνίδι που δεν είναι διαχειρίσιμο για παιδιά που δεν έχουν εικόνα του πραγματικού κόσμου και που δεν τυγχάνουν από τους γονείς τους της απαιτούμενης προσοχής, άρα και της απαιτούμενης παρακολούθησης των δραστηριοτήτων τους.

Ο 41χρονος Gene Thomas από τη Φλόριντα, συστήθηκε σε μία 17χρονη και την προσέγγισε μέσω του παιχνιδιού. Επικοινώνησε μαζί της φωνητικά και ως διαχειριστής στο παιχνίδι, έδινε… gredits στη 17χρονη διάφορα αντικείμενα. Στις 25 Αυγούστου, την έπεισε να τον βρει στο σπίτι του!

Όταν οι γονείς της 17χρονης διαπίστωσαν ότι λείπει από το σπίτι, ξεκίνησαν την αναζήτησή της και κάλεσαν την αστυνομία. Την επόμενη μέρα, η αστυνομία βρήκε την έφηβη και την επέστρεψε στους γονείς της.

Η έρευνα συνεχίστηκε και τον Οκτώβριο, η αστυνομία έλαβε εντολή από τον εισαγγελέα να ερευνήσει το διαμέρισμα του 41χρονου. Εκεί βρέθηκε πορνογραφικό υλικό της 17χρονης, σε φωτογραφίες και σε βίντεο. Τότε συνελήφθη ο δράστης.

Η εισαγγελέας της Φλόριντα σε ανακοίνωσή της, δήλωσε ότι η συγκεκριμένη υπόθεση αφορά τόσο πορνογραφικό υλικό ανηλίκου, όσο και την εγκληματική συμπεριφορά μέσω ενός δημοφιλούς παιχνιδιού στο ίντερνετ, με θύμα το νεαρό κορίτσι.

Το Fortnite είναι ένα παιχνίδι που παίζεται σε όλον τον πλανήτη μέσω του διαδικτύου, με πάνω από 200 εκατ. παίκτες! Τον περασμένο Μάιο, η υπηρεσία National Society for the Prevention of Cruelty to Children (NSPCC), με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, εξέδωσε κατεπείγουσα προειδοποίηση προς τους γονείς, ότι το Fortnite χρησιμοποιείται από ανώμαλους, προκειμένου να προσεγγίσουν και να παρασύρουν ανυποψίαστα παιδιά. Η ίδια υπηρεσία σημειώνει ότι οι γονείς μπορούν μεν να κλείσουν τη φωνητική συνεννόηση, όχι όμως και να εμποδίσουν τον διάλογο μέσω μηνυμάτων, γεγονός που καθιστά το παιχνίδι ανεξέλεγκτο και τα παιδιά έρμαια του κάθε επιτήδειου.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η επιχείρηση για τον εντοπισμό των θυμάτων μόλις ξεκίνησε και ήδη έχουν καταγραφεί τουλάχιστον 20 περιπτώσεις. Ο αριθμός αναμένεται να εκτοξευθεί το επόμενο διάστημα και οι μοναδικές λύσεις που μπορούν να δοθούν είναι δύο: 1) Οι γονείς να ενημερώνουν τακτικά τα παιδιά τους για τους κινδύνους με απλότητα και σαφήνεια, 2) Να μην επιτρέπεται η ανεξέλεγκτη και πολύωρη ενασχόληση σε παιχνίδια, μέσω των οποίων τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν με αγνώστους.