- Οἱ Ἅγιοι Βαρθολοµαῖος καὶ Βαρνάβας
- Σύναξις Ὑπεραγίας Θεοτόκου ἐν τῷ « Ἄδειν»
- Ὁ Ἅγιος Θεόπεµπτος µαζὶ µὲ ἄλλους τέσσερεις
- Ὁ Ὅσιος Βαρνάβας ὁ θαυµατουργὸς ὁ ἐν Λεµεσῷ
|
Οἱ Ἅγιοι Βαρθολοµαῖος καὶ Βαρνάβας.
Ὁ Βαρθολοµαῖος ἦταν ἀπὸ τοὺς δώδεκα Ἀπόστολους τοῦ Κυρίου καὶ κήρυξε τὸ Εὐαγγέλιο στοὺς Ἰνδούς. Ἀλλὰ στὴν Οὐρβανούπολη οἱ εἰδωλολάτρες τὸν σταύρωσαν, καὶ ἔτσι ἔνδοξα τελείωσε τὴν ζωή του µὲ τὸ µαρτύριο.
Ὁ Βαρνάβας ἦταν Ἰουδαῖος Λευΐτης, ἀπὸ τὴν Κύπρο. Ἀλλὰ στὰ χρόνια τῶν Ἀποστόλων κατοικοῦσε στὴν Ἱερουσαλήµ. Βασικὸς συνεργάτης τοῦ Ἀποστόλου Παύλου ὁ Βαρνάβας, κήρυξε τὸ Εὐαγγέλιο τοῦ Χριστοῦ στὴν Ἱερουσαλήµ, στὴ Ῥώµη, στὴν Ἀλεξάνδρεια καὶ στὴ γενέτειρά του Κύπρο. Ἐκεῖ λιθοβολήθηκε ἀπὸ τοὺς Ἰουδαίους καὶ τοὺς εἰδωλολάτρες, καὶ στὴ συνέχεια τὸν ἔκαψαν. Ὁ Βαρνάβας ὑπῆρξε µεγάλη καὶ ἔνδοξη ἐκκλησιαστικὴ φυσιογνωµία, ποὺ διακρίθηκε γιὰ τὴν φλογερή του πίστη καὶ γιὰ τὴν ἱκανότητά του στὸ κήρυγµα τοῦ θείου λόγου. Καὶ οἱ δυὸ Ἀπόστολοι συνέβαλαν κατὰ τὸν καλύτερο τρόπο στὴν ἐκπλήρωση τῆς προφητείας τοῦ Κυρίου, ὅτι «εἰς πάντα τὰ ἔθνη δεῖ πρώτον κηρυχθῆναι τὸ εὐαγγέλιον». Δηλαδή, πρέπει σὲ ὅλα τὰ ἔθνη, σύµφωνα µὲ τὸ θεῖο σχέδιο νὰ κηρυχθεῖ προηγουµένως τὸ Εὐαγγέλιο, γιὰ νὰ εἶναι τὸ κήρυγµα αὐτὸ ἔλεγχος γιὰ ἐκείνους ποὺ δὲ θὰ πιστέψουν.
Σύναξις Ὑπεραγίας Θεοτόκου ἐν τῷ « Ἀδειν» δηλαδὴ ἡ παράδοση ἀπὸ τὸν Ἀρχάγγελο Γαβριὴλ τοῦ ὕµνου «Ἄξιον Ἐστίν».
Ἡ παράδοση αὐτὴ τοῦ γνωστοῦ ὕµνου « Ἄξιον Ἐστίν» ἔγινε µὲ θαυµατουργικὸ τρόπο σὲ κάποιο κελλὶ τῆς Μονῆς Παντοκράτορος τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ποὺ ἐπονοµάζεται « Ἄξιον Ἐστίν», ἡ δὲ τοποθεσία ὀνοµάζεται « Ἄδειν». Ὁ δὲ Ἄγγελος, ποὺ παρέδωσε τὸν ὕµνο αὐτὸ σὲ κάποιο µοναχό, ἦταν ὁ Ἀρχάγγελος Γαβριήλ.
Ὁ Ἅγιος Θεόπεµπτος µαζὶ µὲ ἄλλους τέσσερεις.
Μαρτύρησαν διὰ ξίφους.
Ὁ Ὅσιος Βαρνάβας ὁ θαυµατουργὸς ὁ ἐν Λεµεσῷ.
Μᾶλλον εἶναι ἕνας ἀπὸ τοὺς 300 Ἁγίους Ἀλαµανοὺς Κυπρίους. Βλέπε καὶ Α.Χ.Ε.Χ.
|
Τό Συναξάρι εἶναι ἐπιλογή κειμένων ἀπό τό «ΑΓΙΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ» τοῦ κ.Χρ.Τσολακίδη
|